Hogyan lehet megoldani egy olyan játékos érzését, aki úgy érzi, hogy a szociálisan koncentrált PC nem hasznos?

14

Van egy játékosom (Jeff-nek hívom), akinek PC-je békés diplomata. Pontjait a karizmán és karizmán alapuló készségekre fordította. Kis telepatia is van (képes olvasni és befolyásolni az érzelmeket). Nagy bölcsessége is van, és egy pisztollyal tisztességes lövés. A játék három játékos és magam GM-ként működik, így a PC-jének hasznossága a játékosok 33% -ának számít.

Mindketten élvezik a játékot! Mindketten úgy érzik, hogy nagyon jól illeszkednek a szerepükbe. Tehát ez az egyik hibája Jeffnek, ami sok időt vesz igénybe, olyan, ami sokkal jobbá tenné a játékot.

A kalandok körülbelül egyharmada vagy egynegyede az űrben történik vagy fog történni. Jeff nem érezte, hogy a PC-je nem társadalmi helyzetekben, különösen a csillaghajó elleni küzdelemben hasznos volt. Szereti beszélgetni más hajók kapitányaival és cuccokkal, de nem annyira a csillaghajó harci, navigációs és űrtéri kalandokkal.

Nem érzi magát hasznosnak a földi harci helyzetekben, hacsak nem létezik társadalmi szög, amellyel dolgozhat. (Egyszer megpróbálta elkerülni, hogy egy bandita vezetője lövöldözze, hogy szó szerint felajánlotta, hogy megöli a többieket - miután abbahagyta a vérzést.

Hogyan érzem magam, hogy hasznosnak érzi magát a nem társadalmi helyzetekben, különösen a csillaghajó-szekvenciák során? Úgy érzem, hogy más típusúokkal találkoztam a társadalmi találkozókkal, de nem vagyok biztos benne, hogyan kell ezt megtenni.

    
készlet Megalonychidae 04.05.2016 01:38
forrás

6 válasz

8

Tényleg két probléma van: a lejátszó / karakter nem alkalmas bizonyos jelenetekre, és néhány jelenet nem alkalmas az egyik számítógépére. Találkoznod kell a közepén. (Úgy gondolom, hogy minden sci-fi RPG-nek és történetnek egyáltalán nem kell foglalkoznia ezzel a problémával; a válaszomat a GME-nél a homebrew GURPS Star Wars játékon alapuló tapasztalatokra alapozom, és a D20 Star Wars-ban játszom.)

A számítógép

Először is kérdezd meg a játékosodat - nem kategorikusan nem élvezi a nem társadalmi szerepvállalási helyzeteket, általában, vagy csak az a tény, hogy sajátos karaktere kicsit haszontalan? Ha ez az előbbi, a munkád sokkal nehezebb, és mindez rajtad van (lásd alább). Ha ez a karakter, akkor van néhány lehetőséged.

  • A karakter hasznosabbá tétele. A „re-spec” nehézsége nagyobb a DND-nél, mint a GURPS, de lehetővé teheti, hogy újra hozzárendelje a képzettséget, vagy kettőt, így van valami.
  • Adjon neki lehetőséget, hogy hasznos legyen. A D20 Star Wars számos személyzeti állomást tartalmaz - repülhet a hajón, lövöldözhet, töltheti fel a pajzsokat, könyöröghet a kegyelemért stb. az univerzumodon, de azt javaslom, hogy mind kreatív, mind nagyvonalú.
  • Jöjjön rendben, ha nem hasznos. Kérje meg újra a játékos a kedvenc sci-tv-műsorát. Mit csinálnak a talky karakterek, miközben a helyszín találkozik? Troi, Simon, Trance, aki - mindannyian valamit , hogy képernyőképet kapjanak, még akkor is, ha csak frissítéseket és frettingeket kér az eredményről. Ha a játékos az összes pontját a karizmára és a karizmára épülő készségekre helyezi, akkor valószínűleg egy történetmeseményt hajthatnak végre -, hogy használják fel őket, és kitalálják, hogy mi történik a karakterükkel, miközben a hajó szétszakad körülöttük, és szerepjáték!
  • A történet

    Ha a lejátszó valóban nem élvez nem-társadalmi jeleneteket, a nap végén valószínűleg mindannyian el kell fogadnia egy bizonyos mennyiségű forgatást az elfoglalt tevékenységek között és azok, akik élvezik, vagy nem játszanak együtt. De van még néhány enyhítés, amit alkalmazni lehet.

  • Újragondolja a "harci találkozásokat". A Dühös DM azt állítja (a klasszikus dühös, vulgáris és kényszerítő stílusában), hogy nincs olyan dolog, mint egy harci találkozás , csak akkor találkozhat, ha a különböző feleknek különböző céljai vannak, amiket a eredmény egy vagy több félnél, akik úgy döntenek, hogy megoldják a konfliktust az erőszakkal. Ha ezt szem előtt tartja, a szociális PC-nél a potenciális jelentősége van minden egyes találkozásban. Még akkor is, ha sokan közülük erőszakban állnak - akár a legjobb erőfeszítései ellenére, akár azok miatt -, ahogy a Surreal rámutat -, hogy a stílus ad neki egy kielégítő ügynökséget a helyzetben. (Természetesen ne adjon neki az ügynökség összes címét - hagyja, hogy a többi játékos is befolyásolja az események menetét.)
  • Gondolj bele az arányba. Biztos, hogy a történeted egy sci-fi beállításban zajlik, amely térbeli utazást foglal magában. De hogy mennyi valós idejű játékidő kell történnie az űrben? Ha mindenki élvezi a talaj találkozását, és az egyik játékos valóban nem élvezi a helyszíni találkozásokat, akkor teljesen rendben van a narratív időtömörítés használata. "OK, egy héttel később megérkezik a Himinbjorg rendszerbe. Ahogy megérint, azonnal megkapja a sürgős kommunikációt ..."
  • válasz adott 04.05.2016 23:54
    forrás
    10

    Egy hasonló helyzetben játszottam. Stargate-témájú játékot futtattunk, és én voltam a csapat orvos. Három-négy játékszakaszt töltöttünk a non-stop harci helyzetekben, ahol négy katona ragyogott és felfedezett egy "varázslatos" gyógyító eszközt, valamint egy NPC-t, aki az említett gyógyító eszközt használhatta, és megragadhatta a karakterem teljes okát, hogy ott legyek. . nak nek. könnyek. (Nos, unatkoztam, hogy internetes beszélgetéseket tarthassak a nem szerencsejáték-barátokkal, ami nem az ideális megoldás.)

    Néhány nagyon őszinte megbeszélés után a GM-el arról, hogy hogyan választottam ki a rossz karaktert, felajánlott nekem egy pár katona NPC-t. De. Nem szeretek katonákat játszani vagy harcolni az elsődleges karakterekkel! Végül úgy döntöttünk, hogy én is a csapat genetikusa / xenobiológusa vagyok, és még többet hozzáadott a cselekményhez, mint egy karakter húga a halálos veszélyben a genetikai betegség miatt, mint a stressz, és az összes külföldiek passzálása és gyengeségei terjeszkedni - sokan azzal, hogy megpróbálom kitalálni, hogy mit csinálnak együtt xenolingvistával.

    Azt hiszem, le akarsz ülni és beszélgetni a lejátszóval, hogy pontosan milyen helyzetekben érzi magát használhatatlannak, és mit szeret, és mivel ez csak egy kétjátékos játék, úgy érzem, kell a telek közel 50% -át szabja meg Jeff számára. Valószínűleg figyelmeztetnie kell rá, hogy a telek azon részei lesznek, ahol egy lépést kell tennie, hogy a másik karakter ragyoghasson.

    Ez azt mondta, igazi lövés, ugye? Mert ha egy olyan helyzetbe akarsz helyezni, ahol az általános békességét kihívja (például, ha valaki fegyvert nem-közelharci vagy diplomáciai távolságot tesz a gyerekek kárára,), lédús erkölcsi dilemmát adhat neki. Hevesen fog cselekedni, hogy megmentse a gyermeket, vagy megpróbálja megtalálni a békés megoldást?

    Megemlítette a kisebb telepátia. Vajon befolyásolhatja-e az érzelmeket a hajóról a hajóra? Mert ez félelmetes és lehetséges egy hajó-hajó elleni küzdelem közepén, sőt, és a botra (vagy bármi, amit a szabályrendszerben hívnak) következményei mindkettő és a másik játékos számára kellemesek lennének. d elképzelni. Nem tudom Jeff-ről, de élvezem a játékszerkezetek lehetőségeit.

    Természetesen segíthet Jeff-nek a bemenetek megszerzésében, hogy mit akar tenni, és hogyan gondolkodik vele, hogy együtt tud dolgozni a másik játékossal. Remélem megoldást találhatsz! Szeretném hallani, hogy mit találsz.

        
    válasz adott 04.05.2016 23:43
    forrás
    5

    Ha a játék valóban a szerepjátékról a hajótól a hajóig terjedő harci játékra vált át hosszú szakaszokra, nincs meglepetés, hogy a diplomata haszontalan.

    Néhány ember, aki a sci-fi bemutatókat felülvizsgálja, a "kiemelő csatákról" - a jelenetek jeleneteiről beszélnek, ahol minden fellépés phaser, lézer vagy blaster. Sok nézőnek unalmas lehet.

    Dráma hozzáadása a csatákhoz

    A legjobb tér csaták több mint ez. Tekintsük a végső csatákat a Star Trek II-ben vagy a VI-ben, vagy a Jedi visszatérését. Ott van egy személyről személyes dolgok, ami mélyíti a cselekvést.

    A szociális tér kadétja:

  • Az ellenséges kapitányt a kiütés elleni fellépéshez
  • A fedélzeten rejtő sabatőr gyökerei
  • Rally borzalmas személyzet tagjai
  • Neutális megfigyelő (idegen vagy AI?), hogy segítsen nekik segíteni.
  • További ötletekért nézze meg és olvassa el a sci-fi vagy a tengeralattjáró / haditengerészeti filmeket.

    Talán ennek a karakternek valamilyen parancsnoki szerepben kell lennie, akár kapitány, akár (ha nem ilyen taktikai gondolkodó) kapitány tanácsadója.

    A kreatív megoldások ösztönzése

    Ha a játékosnak van egy dühös ötlete arról, hogy hasznos lehet, győződjön meg róla, hogy játszol egy kis softballot és fusson vele egy darabig. Ez jobb, mint a javítás leállítása. A következő ötlete valószínűleg jobb lesz, ahogy a lógni fog.

    A játékos panaszának igazi lehetősége a játék megosztott mesemondásának frissítésére. Úgy hangzik, mintha szórakoztató lenne.

        
    válasz adott 07.05.2016 04:26
    forrás
    1

    [Jogi nyilatkozat: shadowrun]

    Képzelj el egy olyan karaktert, ami a körülötte lebegő emberre, az emberek elrejtésére és a dolgok lopására épül, hogyan kezelné azokat a helyzeteket, amikor ezt a karaktert elkapják? A riasztás jelzéssel vagy harci indítással küzd, ami „harcot vagy repülést” kényszerít. Ezek a műveletek igazán szórakoztatóak lehetnek, még akkor is, ha a lopakodó karakter nagyon rossz számukra.

    Most képzelje el, hogy a lopakodás helyett a szociális készségeket és ahelyett, hogy elkapnának, hazudik. Ha a számítógép nem beszél ki a rendetlenségből, akkor ez egy izgalmas esemény. Ez a rossz üzletet jelenti, ami a szociális PC-t túszként vált, vagy nem beszélget az űrbe meneküléshez vezető űrbiztonsági ellenőrzésen keresztül.

    Tedd őt az "esemény-indítónak", így még akkor is, ha nem hasznos, vagy egyetlen lövést, a többi PC-t nem rakodott le, vagy köszönetet mondott neki, amit tett, vagy a következő megállónál vásárolta meg a sört .

        
    válasz adott 04.05.2016 23:28
    forrás
    1

    Nem lehet megmondani anélkül, hogy ott lennék. De úgy hangzik, mintha már jó munkát végezne a nem harci játékokkal kapcsolatban. Mennyire hasznosak a másik két számítógép a "Jeff alkatrészek" alatt?

    Ha inkább türelem és észlelés problémája, akkor hosszú távon könnyebben lehet Jeff karakterét beállítani, így jobban hasonlít a másik két számítógépre, és hasznos lehet, amikor csak vannak.

        
    válasz adott 07.05.2016 02:32
    forrás
    0

    Vettem részt egy olyan játékban, amely néhány fantasztikus fantasy világban zajlott le, ahonnan én és több barátom is elszívott valódi világunk mágiáját. A karakterem egy 10/10-es karizmával rendelkezett, és főként közelharci harcra épült, egy fegyverrel a kezében. Találd ki? A legtöbb interakció társadalmi volt, amelyen a GM közeli barátja nagyon jó volt, és a kevés harci helyzeteket pusztán mágiával oldották meg (amit minden karakter lassan megtanult használni). Azok a kevés társadalmi képességek, amelyeknek voltam, haszontalanok voltak. Például a karakteremnek megvan a képessége, hogy megmaradjon egy börtönben vagy hasonló közösségben, fogolynyelv ... természetesen egy külföldi világban haszontalan. Tudott valamit a törvényben, de a törvények nyilvánvalóan teljesen másak voltak.

    Most a szabályokhoz, amelyek segíthetnek Önnek:

    • Ne építsen olyan feleket, amelyekben a karakterek erősen eltérőek. Még a játékosok (nem karakterek) is adnék néhány metagame info-t a kampányról a generáció előtt, így nem vesznek fel haszontalan dolgokat. Vagy valószínűleg megkérdezi tőlük, mit akarnak többnyire szerepelni a játékban.
    • Soha ne lopjon el egy munkát egy játékosnak, ha valami olyat kínál, ami jobb, könnyebb, hatékonyabb, gyorsabb stb., legyen az valami mesterség, NPC vagy bármi más. Ez nem számít, ha az adott játékosnak csak olyan tárgya van, amelyet csak ő használhat.
    • Ha feltételezzük, hogy már egy olyan kampányban állsz, ahol a különböző építésű karakterek egy pártja van, akkor csak egyenlően vagy majdnem egyenlően oszlatd el a reflektorfényt. Csökkentse a szüneteket a fordulatok között, és adjon nekik nagyjából egyenlő időt a cselekedetekre. Figyeljük meg, hogy a valóságban a 2 harcos 15 percig dobhat kockát, hogy csak a harc egy csupasz percét oldja meg, míg a társadalmi karakter eltöltheti a 15 perces szerepkört, hogy meggyőzze ellenségeit, hogy addig feladják, mielőtt a harc ténylegesen megkezdődött volna. Figyeljük meg, hogy egy társadalmi karakter tárgyalhat, miközben harci karakterek harcolnak. Például, ha erősebbek és tovább mozognak, a diplomata egyre könnyebben kényszeríti a feltételeket.
    • Feltételezve, hogy valamilyen telepátia van - tudta-e a harci társaival ellátni az ellenségek tudatában olvasott információkat?
    válasz adott 16.07.2016 07:39
    forrás

    Olvassa el a címkéken szereplő egyéb kérdéseket