Az a szerzetes elvesztette a károkat, amikor Stunning Strike-t használ?

16

Az 5e lejátszó kézikönyvében a Monk lenyűgöző sztrájk című részében a következők találhatók:

"When you hit another creature with a melee weapon attack, you can spend 1 ki point to attempt a stunning strike."

A szabályt úgy kell értelmezni, hogy a támadás károsodását helyettesíti a megdöbbentett állapot, vagy a megdöbbentett állapot növeli a támadás okozta kárt?     

készlet Drancher 27.05.2017 11:59
forrás

3 válasz

20

Ön kárt okoz

PHB 194. oldal:

Resolve the attack. You make the attack roll. On a hit, you roll damage, unless the particular attack has rules that specify otherwise. Some attacks cause special effects in addition to or instead of damage.

A lenyűgöző sztrájk nem jelenti azt, hogy nem tesz kárt. PHB 79. oldal:

Starting at 5th level, you can interfere with the flow of ki in an opponent's body. When you hit another creature with a melee weapon Attack, you can spend 1 ki point to attempt a stunning strike. The target must succeed on a Constitution saving throw or be Stunned until the end of your next turn.

    
válasz adott 27.05.2017 17:46
forrás
11

A lenyűgöző sztrájk továbbá a támadás által okozott kár.

A hatás megfogalmazásában nincs semmi, ami azt jelzi, hogy a közelharci támadás egyéb hatásai a lenyűgöző sztrájk használatával módosulnak:

When you hit another creature with a melee weapon attack, you can spend 1 ki point to attempt a stunning strike. The target must succeed on a Constitution saving throw or be stunned until the end of your next turn.

(PHB, 79. oldal, kiemelés az enyém). Jegyezze meg a félkövér szöveget: a lenyűgöző sztrájk nem maga a közelharci támadás; ez egy olyan hatás, amely közelharci támadás esetén alkalmazható.

Hasonlítsa össze a Hatástalanítás elleni védelem opció leírására használt nyelvet (DMG, 271. o.),

The attacker makes an attack roll contested by the target's Strength (Athletics) check or Dexterity (Acrobatics) check. If the attacker wins the contest, the attack causes no damage or other ill effect, but the defender drops the item.

A lenyűgöző sztrájk szabályai nem rendelkeznek ilyen nyelvvel, jelezve, hogy a támadás rendszeres hatásai nem jelentkeznek.

    
válasz adott 27.05.2017 12:11
forrás
2

"Ha egy másik, közelharci fegyveres támadással rendelkező teremtményt találsz, 1 kilométert tölthetsz el, hogy megpróbálj egy lenyűgöző sztrájkot."

A ki pontok segítenek, nem akadályozhatják. Az alkotmány megmentése megtörténik a lenyűgöző sztrájkkal, és addig, amíg nem változtatja meg a támadást, amíg a ki pontokat eltölteni szeretné.

    
válasz adott 27.05.2017 13:53
forrás

Olvassa el a címkéken szereplő egyéb kérdéseket