Milyen jó a GP?

29

Tudom, hogy a cím buta, de hallja.

Újdonság vagyok a DnD-nél, és én vagyok az első szintű kampány egy olyan csoport számára, aki még soha nem játszott. A karakterüket úgy tették, hogy gondoltuk, hogy elégséges felszereléssel rendelkezünk ahhoz, hogy elkezdhessük.

Futtatom a "Keep on the Shadowfell" premade kampányt, és én csak arra a részre jutottam, ahol Lord Padraig a 250 GP csapatnak nyújtja ki a Kobold fenyegetést, ami a Winterhaven közelében lévő utakat sújtotta. Ebben a pillanatban valaki a csoportunkban a "Ki törődik? Mit tehetnénk mégis ezzel a pénzzel?"

És tudod mit? Nem tudtam jó választ adni neki. Úgy értem, a csoport egy kis, félreeső városban találta magát, ahol nincs más város a bajnokságok körében. Már rendelkeznek a legjobb felszereléssel, amit az első szinten indíthatnak. És a szabályok (legalábbis meglehetősen korlátozott) ismereteimből nem tudnak mágikus páncélt / fegyvereket vásárolni a város kovácsából.

Tehát, mit csinálnának ezzel a pénzzel? Milyen módon lehetne ösztönözni őket arra, hogy odaérjenek, és elkezdjenek kopogni a koponyákat?

Köszönöm!

    
készlet Hank-Roughknuckles 07.05.2014 11:50
forrás

6 válasz

31

Nos, két rész van ...

1. Szükségük lesz rá később, és most már eltölthetik.

Először is, ha követi a D & D 4e kincses csomagrendszerét, amelyet a Dungeon Master's Guide p126-ban írtak le, akkor nem mindig a legjobb dolgokkal rendelkezik. A szabálykönyvek valójában meglehetősen csendesek a hogyan játékosok termékeiről szólnak, de erről bővebben olvashat: Hogyan vásárolnak a játékosok fegyvereket a DnD 4e-ben?

Alapvetően ...

And from my (at least rather limited) knowledge of the rules, they can't buy magic armor/weapons from the blacksmith in town.

Teljesen képesek, ha azt akarják, hogy képesek legyenek. Van egy sok lehetősége a dolgok kezelésére: küldje el őket egy küldetésre, hogy találkozzon a kovácsokkal, akik képesek kézbesíteni a tárgyaikat, hagyják, hogy egy közeli városba kerüljenek, amely eladja őket, vagy számtalan más dolog.

Még akkor is, ha csak kicsi falvak vannak, és azt szeretné, hogy mágikus dolgokat vásároljanak, egy falu kovácsának egy vagy két mágikus tárgya lehet, amelyet senki sem vásárol (vagy megengedhet magának). Megkérheted a játékosokat, hogy nevezzenek párat, amiket akarnak, és kezeljék úgy, mintha azok a két mágikus tárgy, amellyel a kovács eladja - hogy szerencsés! (Teljesen nyitott lehet a játékosai számára is: mondd el nekik, hogy bizonyos falvakat kis mennyiségű varázslatos tárgyakkal fognak kezelni, amelyek meghatározzák a vásárlási határértéket.)

2. Az ösztönzés megtalálása valójában a felelősségük.

What ways could I incentivize them to get out there and start cracking skulls?

Nem minden felelősség itt van. A A kemény döntések megalkotása elengedhetetlen olvasmány az ebben a feljegyzésben (valójában a játékosoknak el kell olvasniuk a az asztalom): azt állítja, hogy a játékosok felelőssége annak, hogy találjanak okot arra, hogy a karaktereik elfogadják azokat a küldetést, amiket nekik adtak, hogy megtarthassák a játékot, és ne hagyják, hogy megálljon.

Néhány különösen releváns bekezdés a következő (amely kontextusban kövesse a Paladinokkal kapcsolatos probléma megvitatását):

Another useful application of this concept involves accepting story hooks your DM gives to you. Try to never just say, "My character isn't interested in that adventure." A lot of people mistake this for good roleplaying, because you are asserting your character's personality. Wrong. Good roleplaying should never bring the game to a screeching halt. One of your jobs as a player is to come up with a reason why your character would be interested in a plot. After all, your personality is entirely in your hands, not the DM's. Come up with a reason why the adventure (or the reward) might appeal to you, no matter how esoteric or roundabout the reasoning.

If the paladin is to blame for the last problem, this one belongs to the druid. Druids have such a specific set of principles that players often mistake them for being a free pass to demand that each adventure revolve around their goals. Raiding a dungeon for gold doesn't appeal to the druid mindset, so what are you to do if you play one and are presented with that goal? You improvise. Maybe the gold will enable you to purchase magic items that will let you protect the wilderness. Maybe the ruins contain unnatural monsters that need to be killed regardless of the treasure. Maybe, just maybe, the other PCs are your friends and you are willing to help them just because. Too often that last part is forgotten; I don't think anyone reading this has never spent the night doing something they'd rather not because a friend asked.

Röviden, ha a játékosok saját okot találnak a küldetés elfogadására, akkor nem kell magadra vigyázni, hogy gyökeresen vagy túlnyomórészt ösztönözzék őket a küldetések elfogadására. (Bizonyára nem szabad készpénzt csinálni, kivéve, ha okos vagy a kincses csomagrendszeren belül.)

Valójában ebben a keretrendszerben lehetőség van arra, hogy egyáltalán ne legyen anyagi ösztönző küldetés: itt a Sötét Lelkek, amelyekben az egész játék egy Undead egy epikus küldetését követi, hogy megtörje az átkot az összes Undead felett.

    
válasz adott 07.05.2014 12:24
forrás
5

A pénzek legnyilvánvalóbb felhasználása a kellékek és felszerelések megvásárlása, a városon belüli szállásért való fizetés és a szórakozás (a helyi kocsmában lévő sörök). Igaz, hogy a 250GP nem tud sokkal többet vásárolni egy már felszerelt eszközért - a legtöbb mágikus elem, még az alacsony szintű is, többet ér el. Az alacsony szintű karakterek nem valószínűleg sok pénzt költenek rituális összetevőkre.

Ez azonban az, ahol a GM-nek kreatívnak kell lennie. Adja meg a karakterek lehetőségeit a pénz használatára. Hadd megvesztegetni az NPC-ket további információkért, béreljen egy gengsztercsoportot, hogy segítsen egy kemény csatában, hadd mutassanak be alamizsnákat a szegények számára. Van egy elhaladó peddler egy egzotikus tárgy eladásra. Emlékeztetni kell arra is, hogy mikor egy varázslatos tárgykereskedővel eljutnak a városba, örülnek minden egyes érmüknek.

Végül, ha a játékosok úgy érzik, hogy a karaktereik minden pénzüket szeretnék, akkor bátorítsák (de ne erőltessék) őket a szerepjátékra. Például, csak egy igazi nyomor aludt egy közös fogadóban, amikor egy zsák tele volt aranyral. Lehet, hogy a közelben van egy finomabb vendéglátóhely, ahol a gazdag kereskedők elhaladnak, és ha a pártja drágább helyen marad, mindketten megengedhetik, hogy extra aranyat költenek, és lehetővé teszik Önnek, hogy új ízűvé váljon.

Ne feledje, hogy a pénz nem csak a valóságban való vásárlást jelenti, hanem a DnD-ben is! Ez a hatalom és a büszkeség pontja, ezért arra ösztönözzük a játékosokat, hogy kezeljék azt.

    
válasz adott 07.05.2014 12:17
forrás
5

Elkezdhetik a jobb felszerelés megtakarítását. Az utazás végül egy nagyobb városba kerül, ahol nagyobb, fényesebb eszközöket vásárolhatnak.

Hamarosan a probléma éppen ellenkezője lesz, mivel a legolcsóbb mágikus fegyver 360 arany darabot fizet.

    
válasz adott 07.05.2014 12:19
forrás
3

Általános pénzeszközök

  • Életmód kifizetése; a megélhetési költségek;
  • Felkészülés a kalandra (kellékek és ételek);
  • A berendezés frissítése;
  • Az őr megvesztegetése, hogy másképp nézzen ki, ahogy a párt egy várba ugrik;
  • A gazdagság néha azt jelenti, hogy tiszteletet kapnak azoktól, akik meg akarják osztani a vagyonodat. A pénz nagyon erőteljes manipulatív erővel bírhat. Mintha vesztegetést vennénk egy teljesen új szintre ...
  • Kényelmesen aludni egy vendéglőben, vagy egy erős, de drága sátorban. Hagyja, hogy a karakterek megértsék egy rossz pár éjszakai alvás hatásait ...

A megélhetési költségek

Csakúgy, mint a játékosok a valós életben, a játékosok karakterei képesek lesznek támogatni magukat. Ahogy tetszés szerint granulátumot kapsz, de egy egyszer futott játékban a fenntartást (vagy a „megélhetési költséget”) a következőképpen osztályoztuk:

Upkeep must be paid at the start of every game month (how long that is depends on the activities you are doing) – the first month is assumed to be paid for. Certain lifestyle brackets may be unavailable, regardless of wealth, depending on your surroundings.

  • Destitute: Homeless and lives in the wilderness or streets. Survival checks or theft might be necessary to survive.
  • Poor: Lives in common rooms or other communal situation.
  • Average: Lives in own room in an inn, a small house or similar.
  • Wealthy: Lives in sizable home or suite of rooms.

drága szükségletek

Megemlíti, hogy a játékosok jelenleg "egy kis, félreeső városban, ahol nincsenek más városok." Ez azt jelenti, hogy ha valaha máshol akarnak csinálni , akkor más utazási eszközökre lesz szükségük, mint egyszerűen csak napok, hetek vagy akár hónapok séta. A beállítástól függően számos érdekes, de drága módja lehet nagy távolságok gyors utazásának:

  • Lovak (meglehetősen hagyományos fantázia-RPG-ben, és gyakran nem is nagyon olcsóak);
  • A repülő szőnyeg (lehet mágikus, hogy költséges lehet).
  • Coyotes (egy embernek nagy összegű pénzt fizet egy csempésznek, hogy eljuthasson egy olyan területhez, amely egyébként megtagadná a hozzáférést) .
  • Mágikus felhasználó fizetése vagy varázslat megszerzése máshol teleportálni.
válasz adott 07.05.2014 12:30
forrás
3

A pénzt a karakterizáláshoz és a játékosok által elmondandó történet támogatásához használják.

A 4e-es pénz nagyon páratlan vadállat. A bűvész rámutat erre az eltérésre itt és megjegyzi, hogy négy különböző módja van a pénz használatának az RPG-kben:

  • Pénz, mint motiváció
  • Pénz, mint személyes erő
  • Pénz, mint a világgal való kölcsönhatás
  • Pénz a gazdaság részeként
  • A 4e-ben a pénz szorosan kapcsolódik a karakterazonosság néhány aspektusához, van néhány örököse a korábbi kiadások felé, és alapvetően nincs értelme. Technikai szempontból az infláció abszurd (és a játékosok intuíciói helyesen jelzik ezt az aggodalomra okot adó és ezzel a pénzzel való megmentéséért.)

    • Az 1. szinten 360 gp vásárol egy közös mágikus elemet.
    • A 6. szinten 1800 gp vásárol egy „frissítést”, amely fenntartja a status quo-t.
    • A 11. szinten 9000 gp vásárol egy „frissítést”, amely fenntartja a status quo-t.
    • A 16. szinten 45000 gp vásárol egy „frissítést”, amely fenntartja a status quo-t.
    • A 21. szinten 225000 gp vásárol egy „frissítést”, amely fenntartja a status quo-t.
    • A 26. szinten, 1.125,000 gp ... stb

    Most nagylelkű legyen, és feltételezzük, hogy a DM a hét néhány kalandja között leáll. Reálisan a legtöbb csoport elvárja az epikus szinteket (feltételezve, hogy játszanak) 2-3 narratív évben. Ez olyan inflációs rátát eredményez, amely a Zimbabwét szégyenre teszi.

    Tehát a 4e lehetővé teszi, hogy a kincskülönbözetekben pénz kerüljön, amelyet "küldetés jutalmakként" osztanak szét, mint belső motivációt. A karakterek elvárják, hogy kövessék a „pénzt akarunk, pénzt keresünk a küldetéssel, ez színezhető elnézést kérek a küldetésektől, meg fogjuk venni a küldetést.

    Az első néhány szinten a fontos a mágikus elemek beszerzésében, ami lehetővé teszi a fél számára, hogy a hiányzó szükséges elemeket partra hozza. (Nagyobb vagy kisebb mértékben, attól függően, hogy mennyire hasznosak a kincses csomagok és a közös tárgyak öreg varázskönyveinek narratív korlátai). Ez azonban gazdasági szempontból nem fontos.

    Egy alacsony szintű sötét nap játékban, ahol a logisztika hirtelen számít, a pénz sokkal inkább a játék, mivel közvetlenül szabályozza a játékhoz kapcsolódó fogyóeszközöket. Ezen túlmenően a játékosoknak meg kell próbálniuk a pénz és az infláció identitását illetően indokolt aggályaikat a 4e-ben, és feltárni a karaktereik motivációit, amelyek nagyjából a jótékonyságtól a zsoldosig, a kapzsiig terjednek.

    Ironikus, hogy a karaktermotivációk nagyon kevés, mechanikusan fognak történni, hogy beállítsák, hogy mennyi kincset / erőforrást talál a párt. Ez azonban rendkívül hatékony lehet a narratív trapings a játék támogatására , ahelyett, hogy aláásná.

        
    válasz adott 08.05.2014 01:33
    forrás
    2

    A pénz csak annyira hasznos, mint te.

    Mutassa meg nekik a pénzért való felhasználást. Lehet, hogy jobb lett volna, ha hagyná, hogy a vásárlást korábban a játékban töltsék, és hűvös, drága elemet mutattak nekik.

    Nem kell még elemnek lennie. Lehet, hogy saját földterületet vásárol. Talán a pénzt használná egy rabszolgának vagy valakinek az adósságból való szabadítására. Talán szeretet. Talán még valami hajó is. Sok tapasztalt játékos óvatos az inflációtól, így ízelítheti az ételeket.

    What ways could I incentivize them to get out there and start cracking skulls?

    A pénz és a zsákmány messze nem az egyetlen ösztönző. Tudod, hogy a koboldok megrázzák a pártot, és a bosszút ösztönzővé teszik. Lehet, hogy a koboldok elrabolják a lányt. Különösen akkor, ha a lány a nagy politikai figurához hasonlít; a kapcsolatok jó jutalom lehet. Lehet, hogy készpénzre megfelelő árucikket kell kínálnia - egy 200 GP-s kard lehet értékesebb, mint 250 GP.

    A játékosok általában nem kellenek ösztönzők. Ott vannak a koponyák kitöréséhez.

    Nehéz megmondani, de ez a játékos csak a jobb fizetésért tárgyalhat. Még mindig felépülhet a helyzetből. Csak menj vissza az Úr, mert senki sem vette fel a munkát. Olyan „betétet” ajánlunk, mint egy fejlett elem vagy mágikus csecsebecsék, több jutalommal, ha sikerül.

        
    válasz adott 08.05.2014 15:10
    forrás

    Olvassa el a címkéken szereplő egyéb kérdéseket