Can csak kettővel (pl. DM) rendelkező D & D dolgozik még?

31

A félévemben a budapesti barátaimért voltam, és nagyon szórakoztató volt. Megkaptam a szobatársam, és most azt kéri, hogy készítsek egy másik kampányt (van egy nagyszerű ötletem). A probléma abban rejlik, hogy a nyáron csak 2 fővel tudok játszani.

Meg kellene próbálnom ezt még? Saját karaktert kell készítenem, és NPC-ként kell eljárnom, amely követi és segít nekik harcolni? Helyettem helyettem zsoldosokat bérelni? Hagynék nekik extra karaktereket dobni? Húzzam be a karaktereket, és hagyd, hogy játsszák őket?

    
készlet n0pe 19.04.2011 19:17
forrás

8 válasz

51

Csak két karakterből áll, testreszabhatja a játékot a szerepükhöz. Mindig élvezhettem ezt a lehetőséget egy- és kétjátékos kampányokkal.

Tekintsünk olyan osztályt, mint a druida. Egy varázslóval, tolvajjal, undead-smiting papral és egy paladinnal rendelkező csoportban, hogy mennyi idő lesz a druid-y erdővédő dolgokban az erdőben? Talán néhány, de a legtöbbet a föld alatt töltik, és harcolnak a halhatatlanok ellen. Mennyire nagy lenne az esély arra, hogy a játékot teljes mértékben a karakterosztályra vonatkozó dolgokra összpontosítson?

Kétjátékos párt esetén a karakterek átlagát veheti fel, és olyan kampányt készíthet, amely erre összpontosít:

  • Van egy tolvaj és egy bard? Nagyszerű, játszani egy városi játékot, ahol ragyogó, gyors beszélgetés, és a nyomozás a nap sorrendje. Nem kell aggódnia, hogy gyenge a harcban - a harcok kevéssé és gyenge! Végtére is, ha csak egy tolvaj és egy bard, két erősen fegyveres katona ijesztő - nem kell ugyanazokat a találkozókat csinálni, mintha teljes szerepe lenne a párt.

  • Rendeljen rangeret és druidát? Nincs szükség tolvajra a csapdák hatástalanítására, mert tényleg, hány csapdát találnak az erdőben? Lehet, hogy ritkán fordul elő a tompa vagy a tigris-gödör csapdái, de ezeket meg kell jegyezni és el kell kerülni, nem hatástalanítani. Bonyolódnak-e be egy kicsit arcán mágiába, ami triviális lenne megérteni / megkerülni a varázslóval? Nagy! Most ez egy jelentős, titokzatos, ijesztő bosszúság, amely a történetnek nagyobb dolog lehet.

  • Két papság? Jó szórakozást kell tenned a halhatatlannak, az ellentétes gonosz kultuszokkal és más vallási témákkal!

  • Egy varázsló és bármely más osztály? Kiváló, van egy mágikus kaland a jövőben. A varázslók érdekesebbek, ha nem csak tüzérségi platformokat mozgatnak. Dobd el a varázslatokat, az ókori rúnákat, a titokzatos könyvtárakat és a rivális varázslók meggyengülését!

A kampány egy kis párthoz való igazítása frissítő, kellemes élmény. Tedd ki a legtöbbet, ha valóban ásszál a témákba, amelyek érdekesek a játékosok karaktereire, és emlékezetes játékod lesz, anélkül, hogy aggódnod kellene arról, hogy "kiegyensúlyozod" a találkozásokat egy nem létező "normál" párttal. Ez gyakran meglehetősen nehéz az előkészített kalandok futtatásakor, de amikor egy kampányt megcsinál, mint te, könnyű és jó kezelni a GM-et.

    
válasz adott 19.04.2011 20:00
forrás
15

Tudom, hogy egy kicsit későn vagyok a párthoz (szándékozott), de a Gestalt karakterek az Unearthed Arcana-tól eléggé megtervezték ezt a helyzetet: Lényegében 2 osztályba építed a karakteredet. Minden szinten nyerhet mindkét osztály előnyeit. Minden osztály minden különleges képességét megkapja, annál jobb a Fort mentése, annál jobb lesz a mentés, annál jobb a Reflex mentés, annál jobb a HD & készségpontok és a jobb BAB.

Így egy harcos / szerzetes Gestalt egy harci bónuszjáték, egy +1 BAB, minden harcos és szerzetes készség, mint osztály készségek, szerzetes készségpontok, szerzetes speciális képességek, szerzetes fegyver szakismeretek, egyszerű & harcászati szakértelem, könnyű, közepes és nehéz páncél szakértelem, pajzskészség és szerzetes mentése bónuszokat az első szinten.

Még mindig szem előtt kell tartanod az osztályok korlátait - a fenti harcos / szerzetes veszteség nélkül veszítené a bölcsesség bónuszát az AC-nek, és még mindig nem tudta elfojtani az ütéseket egy greatsword-el.

Ez általában olyan karaktereket hoz létre, amelyek a „stock” D & D helyzetekben túlélhetőbbek, és lehetővé teszi a kisebb számokkal rendelkező felek számára, hogy ugyanazt a képességet érjék el, mint a „klasszikus” pártok.

A csoportot még mindig korlátozza az általuk körben végrehajtott műveletek száma (a harcos / papság támadhat vagy gyógyíthat, nem mindkettőt, és a Ranger / varázsló egy nyíl VAGY lő, vagy egy mágikus rakétát, nem mindkettőt.) de az összes „alapvető” készséget ilyen módon lefedheti.

    
válasz adott 22.04.2011 17:25
forrás
10

Igen, meg kell próbálnod ezt az imo-t, mivel ez minden bizonnyal lehetséges.

Én már csaknem hat éve futok egy sikeres (!) játékos kampányt. Igaz, nem D & D, de úgy gondolom, hogy a kihívások alapos mérlegelésével és a kalandok testreszabásával a két játékosodnak nagyszerű üléseid vannak ... de természetesen azt is mondhatnád, hogy ez mindenfajta előfeltétele bármilyen számú játéknak játékosok. :)

Ami a sajátosságokat illeti: nem terhelném a lejátszóimat sem további PC-vel játszani, sem egy állandó DM-vezérlésű társával. Hadd érezzük meg maguknak a minimális beállítást, játsszunk néhány intro kalandot, majd mérlegeljük érdemeit és hibáit a játék testreszabásával és kiegyensúlyozásával.

(... és inspirációhoz olvasson el néhány történetet Fafhrdről és a Grey Mouser-ról - a Fritz Leiber.);)))

    
válasz adott 19.04.2011 20:53
forrás
8

Azóta is aktív volt, de a chat-alapú játékunk 2 játékossal futott a legtöbb életében. Néhány játékban is voltam, ahol egy-két játékos hiányzott. Íme néhány módszer, amit láttam.

  • A csoport további karakterekkel bővíthető.
    • Több mint 1 PC lejátszónként.
    • DM egy vagy több PC-t, vagy a kapcsolódó NPC-ket irányít.
    • A játékosok együttműködnek egy vagy több szövetséges NPC-vel.
  • A DM módosítja a hiányzó játékosok kompenzációját.
    • A szörnyek számának csökkentése.
    • A szörnyek erejének csökkentése.
    • Állítsa be a szörny típusokat / szerepeket.
    • A fél rendelkezésére álló készletek növelése. / A szörnyek rendelkezésére álló eszközök csökkentése.
    • A pártot érintő kötelezettségek csökkentése. / A szörnyeket érintő kötelezettségek növelése.

Érdemes megjegyezni, hogy az eddigi összes tapasztalatom a D & D 4e-ben volt. Úgy vélem azonban, hogy a fentiekben ismertetett módszerek egy vagy több eszközzel alkalmazhatók.

Néhány kapcsolódó (ha nem ismétlődő) szál:

Hogyan foglalkozik a hiányzó játékosokkal?

Változó készlet kezelése a folyamatos kampányban szereplő játékosok száma

Végezetül ne feledje, hogy Ön a DM - a Dungeon Master . Bármilyen szabályok vagy kalandkönyvek, amelyeket esetleg használnak, valóban csak iránymutatások. Bármely funkciót vagy eredményt a játékosok javára vagy kárára állíthat, ahogyan azt látja. Csak ne felejtsd el szórakozni.

    
válasz adott 19.04.2011 19:55
forrás
7

Én inkább a kisebb csoportokat részesítem előnyben. Nagyobb lehetőséget biztosítanak a karakterfejlesztésre, az interakcióra és a szerepjátékra, egy személyenként több figyelemfelkeltő idővel, és sokkal kevésbé várnak körül a harcban.

Elég könnyű kompenzálni a kevesebb párt tagot a) az alacsonyabb szintre szánt cuccokkal, és b) testreszabása a párt készségkészletével. És hadd kérjék az NPC-t, hogy segítsenek maguknak, ha szükségük van rá - nem szeretem a kifejezést, hogy "a GM biztosítani fogja az NPC-t"; ha nincs bennszülöttük, és szükségük van rá, akkor a játékban megpróbálják megpróbálni valakit egy író hajlított, hogy segítsen nekik. Ez további kalandhorgokat biztosít önmagában.

Ha a játékosok több karaktert futtatnak, az egyirányú jegy az alacsonyabb jellegű befektetésekre, és soha nem tenném ezt meg, de aztán ismét erősen értékelem a karakterek bemerülését.

D & D 2e-ben egy hosszú ideig futó csoportot futtattam, és egy vagy két játékosra mini-kampányokat futtattam. A szólójátékosokkal óvatosabbnak kellett lennem, de két csoporttal (egy: bard és íjász, kettő: harcos és varázsló) valóban nem volt túl nehéz - el kellett menekülniük, és okosabbak voltak, mint egy teljes az a csoport, amely általában úgy dönt, hogy bármit is eldönthet, a "középső" taktikájú "hé nemzetség" szóval találkozhatunk, de azt találtuk, hogy mégis realisztikusabb és szórakoztatóbb.

    
válasz adott 20.04.2011 01:24
forrás
3

Évtizedek óta nem játszottam (nem beszélhettem GM'ed) D & D-ről. De rengeteg RPG-t futtattam 2 játékos számára, és a tapasztalatom jó volt.

Tudom, hogy a D & D egy a) több harcorientált és b) merevebb szerepkör-meghatározó, mint az általában futó játékok. Tehát azt javaslom, hogy egyszerűen kompenzálja a hiányzó szerepeket. Néhány részlet:

  • Hiányzik egy pap? Győződjön meg róla, hogy a gyógyító bájitalok / bordák / stb. Olcsóbbak és bőségesebbek. "Próbáljon új Cleric-t egy üvegben! Csak 3 gp!"
  • Hiányzik tolvaj? Felejtsd el a csapdákat, csökkentse a kihívásokat, hogy hatástalanítsák, károsítsák a károkat, vagy más módon járjanak körülöttük.

Bármilyen hiányzó szerep kompenzálható egy hirelező vagy NPC társ segítségével. Csak ne üssön a reflektorfénybe. Az NPC-k nem nyerhetnek harcot, és nem csinálnak valami hűvöset, ami figyelmet szentel a PC-ktől. Lehetnek személyiségek és szórakozhatnak, hogy játszhassanak, csak nem lehetnek a csillagok.

    
válasz adott 19.04.2011 19:33
forrás
3

Miért nem minden játékos 2 számítógépet futtat. A főbb szerepeket lefedheti, és nem kell túlságosan keményen dolgoznia ahhoz, hogy egy kis csoportba ütközzen. Egy kicsit több munkája a játékosok részéről, és bonyolíthatja a nem harci helyzeteket, de ha a játékosok jól működnek együtt, jól együttműködhet a PC-k között (lehet, hogy előfordulhat, hogy egy a játék magyarázatában, de ez nem lenne túl nehéz.

4e-es csoportunk rövid gyógyító volt, így jelenleg egy hadúr és egy harcos játszik, és a két osztály közötti szinergia szép (a harcos szereti a szabad akció támadásokat és óriás buffókat).

A pont, ha a probléma a számítógépek száma, akkor a játékosok csak néhány PC-t játszanak. Különösen szórakoztató, ha a PC-k különböző megkülönböztethető személyiségekkel rendelkeznek, ez nagyon érdekes lehet a nem harci helyzetekben.

    
válasz adott 19.04.2011 19:54
forrás
2

1. kérdés: Meg kell-e próbálkoznom?

Persze. D & D jól működik még egyetlen játékosnál is ... feltéve, hogy nincs szükség több játékosra az ÖSSZESÍTÉS ÖSSZESÍTÉSÉHEZ.

2. kérdés: Saját karaktert kell készítenem és NPC-ként kell eljárnom, amely követi és segít nekik harcolni?

Általában nem. A legtöbb emberben túlságosan igazi a teljes fúvott PC-kké való váltás, és ez nem méltányos a többiek felé. Ez mind több munka az Ön számára, és nem olyan szórakoztató számukra.

3. kérdés: Helyettem-e helyettem zsoldosokat bérelni?

Nem. Ugyanaz, mint a Q2. Az NPC-k ismét valószínűleg a párt domináns erejévé válnak ... kevésbé, mint a GMPC kérdés.

4. kérdés: Hagyjam-e nekik extra karaktereket dobni?

Talán. Ha elégedettek vele, nem rossz út. De 3E-ben sok munka lehet.

5. kérdés: Húzzam be a karaktereket, és hagyd, hogy játsszák őket?

Nem. Hadd gördítsék az extra karaktereket, ha ők úgy érzik, hogy szükségük van rá.

A ki nem mondott kérdésekre válaszolt

A klasszikus "D & D fél" egyike:

  • Halálos srác (harcos, barbár, paladin, ranger, szerzetes)
  • Trap Guy (Tolvaj, Bard², Assassin¹, Tinker¹)
  • Varázsló srác (Magic User, Bard²)
  • Gyógyító srác (Cleric, Druid, Ranger³, Paladin³)

A többosztályos osztályoknál két vagy több bázist könnyen lefedhetünk.

Mindaddig, amíg a játékosok óvatosak, és a GM nem jelenti azt, bármelyik kettő eljuthat. Ha 2 szint van a modul felső vége felett, nem kell sokat segítenie.

Sok játék függ a játék jellegétől, tho '. Teljesen életképes, ha egyetlen osztályú játékot futtat, és nagyszerű ideje van. És ez is lehetséges, hogy van egy "klasszikus párt" és a játék flopja ...

Megjegyzés: katalógusa ¹ Nem 3E-ben van, de ez a lista az AD & D ² Kiváló választás, de működik ³ De csak magasabb szinten, például 10+

    
válasz adott 20.04.2011 03:38
forrás

Olvassa el a címkéken szereplő egyéb kérdéseket