A Medusa megtekintése ismerős (vagy más teremtmény) segítségével

15

Rövid kérdés: Mi történik, ha megnézed a Medusa-t, miközben észleled egy másik teremtmény érzékeit, például Warlock hangja a láncmesternek hangja vagy Gondolj a két gondolkodás eldritch invocations?

Kifejezetten a Medusae-ról kérdezek, de ez esetleg nem vonatkozik más látóhatásokra. A Medusa stat blokk állapota:

When a creature that can see the medusa's eyes starts its turn within 30 feet of the medusa, the medusa can force it to make a DC 14 Constitution saving throw if the medusa isn't incapacitated and can see the creature.

Úgy tűnik tehát, hogy számos kritériumnak kell megfelelnie. Először is, az egyiknek 30 méteren belül kell lennie a medúzától. Tehát, ha kívül esik ezen a tartományon, akkor biztosan azt mondhatjuk, hogy nem kell semmiféle mentést készítenie (az ismerősök valószínűleg mégis bajban vannak). Alternatívaként, mi van, ha 30 méteren belül van, miközben ismered? (Miért nem csinálnád ezt, nem fontos.) Vajon egy másik teremtmény szemeinek látása "a medúza szemeinek látása" a követelményeknek megfelelően? Mindkettőnk és ismerős szükséged, hogy megtakarításokat dobjanak és potenciálisan megkövesedjenek?

Egy másik lehetséges forgatókönyv: Mi van, ha teljesen egy másik teremtményt irányítottál úgy, hogy teljesen ismeretlenek voltak (vagyis nem észleltek semmit)? Csak meg kell mentenie a megtakarítást, és a saját testét meg kell erõsítenie, miközben az, akit irányított, nem változik? Vagy a medúza „látványa” inkább a testre nézett, hanem az elme?

    
készlet Thordlar The Mystic 31.01.2017 00:02
forrás

2 válasz

8

Ha szigorúan olvasunk, akkor ha a medusa szemeit a hatótávolságon túl látja, akkor a távoli nézőnek nem kell menteni.

When a creature that can see the medusa's eyes starts its turn within 30 feet of the medusa, the medusa can force it to make a DC 14 Constitution saving throw if the medusa isn't incapacitated and can see the creature.

Az ismerősnek természetesen meg kell mentenie, ha azok a medusa 30 méteres határán belül vannak.

Ha a medúza 30 méteres körzetén belül van, és használja ismerősét, és látja a medusa szemeit, akkor ez a szabály utolsó záradékától függ: ha a medúza nem működik, és láthatja a lény.

Képzeljük el, hogy egy erőforrás-kimerült ismerős tulajdonos, aki egy elhagyatott épületben bujkál a medúza felől. Csak 25 fős távol van tőled, de nem ismeri el a helyét, és nem látja Önt, mert teljes fedéllel rendelkezik a ládákból. Akkor nézd át a családod szemét (egy pókot), hogy felderítsd a területet, de végül egyenesen a szemébe néz.

A fenti forgatókönyvben nem teszi meg a mentési dobást, de az ismerős. Ez azonban potenciálisan traumatizáló esemény lenne, mivel egy teremtmény elme, amikor megkövül.

Ellenkező esetben, ha nem sikerült a Stealth csekkje, és a medusa valójában látni fog, és akkor felderítheti ismerősét, és végül az ismerősen keresztül néz a szemébe. mentési dobást.

Szigorúan beszélve, mindaddig, amíg a négy feltétel teljesül, mentést kell tennie.

  • láthatja a medusa szemét
  • A
  • a medúza 30 méteres körzetében kezdődik
  • a medúza nem képtelenné vált
  • a medusa [...] láthatja a lényt
  • Nem számít, hová jön a látvány, mivel nem az első feltétel, hogy "láthatja a medúza szemét saját szemén keresztül."

    Emlékeztetek olyan varázslatokra, mint a Misty Step, amely lehetővé teszi, hogy telepítse azokat a szabad helyekre, amelyeken belül 30 másodpercen belül láthatod (még akkor is, ha az ismerősök szemében látod.)

    Ami egy másik teremtmény vezérlését illeti, ez attól függ, hogy hogyan irányítod őket. Ha ez például a Dominate Monster-en keresztül történik, akkor csak a felügyelt teremtmény teszi a mentést.

    De valószínűbb, hogy a Magic Jar-ről kérdezel. Ha egy másik teremtmény testét ilyen módon birtokolja (a lelked elhagyja a testedet és ellopja egy másik élőlény testét), akkor ennek a varázslatnak a megfogalmazásából a lelked és a birtokolt teremtmény teste egy teremtménynek tekintendő. Ön - a birtokosa - a megtakarító dobást a birtokolt test statisztikáival kell elvégeznie. Ha nem sikerül a mentés, akkor a tested, amivel rendelkezel, megkövesedett. Ha ez a test is meghal, a lelked elhagyhatja ezt a holttestet, és máshová mehet.

    Ami az eredeti testedet meg kell erõsíteni a birtokolt testtel együtt, ez attól függ, hogy a valódi tested a médusától 30 méteren belül van. Ha igen, akkor meg kell adnia egy mentési dobást a tényleges statisztikákkal.

        
    válasz adott 31.01.2017 06:36
    forrás
    1

    Ez csak egy kicsit gondolt és tervez.

    Először nézzük meg a Find Familiar varázslat részét, amely itt érvényes:

    While your familiar is within 100 feet of you, you can communicate with it telepathically. Additionally, as an action, you can see through your familiar's eyes and hear what it hears until the start of your next turn, gaining the benefits of any Special senses that the familiar has. During this time, you are deaf and blind with regard to your own senses.

    Mivel süket és vak, te nem lesz szemét látva, de ismerős még mindig veszélyben van. Ha ismeri a vakmerőt (denevér), egyikük sincs veszélyben.

    Ne feledje azonban, hogy az ismerős ilyen módon cselekvést hajt végre, így görgősként csak a Bónusz Művelet leadási idejével lehet varázsolni. Ez csak a következő fordulat kezdetéig tart, így egy másik műveletet kell alkalmaznia ugyanazokkal a korlátozásokkal.

    A Haste csak akkor fog működni ezzel, ha a DM nézeteit az ismerősként használt objektumként használja. Meglehetősen haszontalan, mint harci taktika, hacsak nem egy Arcane trickster gazember, aki kihasználhatja a Haste cselekvési korlátait.

    Ez más módon is hasznos lehet. Mondja például, hogy a pártja olyan területre sétál, mint a kő szobrok. Ha úgy gondolja, hogy a Medusa vagy a basilisk áldozatai, akkor itt az ideje, hogy kitörjön a denevérről, és végezzen néhány kutatást.

        
    válasz adott 31.07.2017 00:14
    forrás

    Olvassa el a címkéken szereplő egyéb kérdéseket